Usiądź, zatrzymaj się na chwilę… pokochaj siebie i ciszę


Od jakiegoś czasu  zastanawiam się nad efektywnymi metodami odpoczynku. Po ciężkim i intensywnym dniu pracy, spotkań, wyjazdów, odrabiania lekcji z dziećmi , ogarniania domu- siedzenie przez telewizorem jeszcze bardziej męczy. Co  więcej oglądanie wieczornych wiadomości – to prawdziwy wyczyn, ja przynajmniej siedzę jak roślinie i  niewiele z  treści łapię.

No właśnie jakoś tak ostatnio męczy telewizor, radio, wszelkie dźwięki. Za to w okolicach mojego  domu  zamieszkały  wróble. Jest ich z 50. Przecudownie śpiewają i to są dźwięki jakich  mi teraz potrzeba.

I tak kiedy poczułam że potrzebuję  coraz więcej kontaktu  z naturą, zielenią, wpadłam zupełnie przypadkowo (?) na kilka artykułów, o jakże podobnej tematyce- relaksu, medytacji i bycia w ciszy samemu ze sobą.


 Siłę medytacji odkryłam ponad 10 lat temu. Leżałam wtedy przez tydzień w szpitalu, nie mogąc się ruszyć, sama na  Sali. Nie potrzebowałam nikogo, niczego. Było mi dobrze samej. Nie nudziłam się, wprost przeciwnie rozmyślałam o sobie, o życiu, o wartościach. Było cicho, czas szybko płynął. Ten  tydzień wiele u  mnie zmienił.

Faktycznie, cisza i spokój  to  genialny  sposób  jeśli  chcesz dać  swojemu  mózgowi odpocząć.
Usiądź w ciszy, gdzieś  wygodnie, niekoniecznie w domu, może gdzieś na skraju  łąki przy lesie, może na balkonie, a może po prostu połóż się wygodnie na łóżku i leż. Uśmiechnij się i  zobacz jaki świat jest piękny. Wyłącz wszystko: telefony ( nie ściszaj,  wyłącz ! ),   nie myśl co masz do  zrobienie, po prostu bądź ze sobą. Trudne? Zobacz ile myśli krąży w twojej głowie. Jakie to myśli? Co musze zrobić, kiedy… Poczuj do siebie sympatię. Jesteś przecież wyjątkową, fajną osobą.
Po około 20 minutach coś zaczyna się klarować. Stajemy się jakoś dziwnie spokojniejsi. Zaobserwuj co teraz się dzieje w twojej głowie. Niekiedy  rozwiązania same się nasuwają. Przychodzą fajne pomysły. Zaczyna nam się chcieć  😊

Spróbuj teraz regularnie codziennie znaleźć chwilę dla siebie. Tylko Ty i Ty.

Po takiej „ sesji” odpoczywa nasz mózg, zaczyna działać podświadomość, odpoczywa ciało.



Jeśli potrzebujesz „ wprawy” odsyłam do króciutkiego artykułu  na stronie www.zwierciadło.pl . Treść  artykułu  znajdziesz tutaj: http://zwierciadlo.pl/psychologia/zrozumiec-siebie/sam-na-sam-ze-soba




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sposoby na naukę języka obcego za grosze

Hobby, a stres